Poučenia a jednobodové lekcie vo Firemnej univerzite

Dlhé prednášky nudia. Veľa informácií zahltí pamäť. Učivo bez kontextu si nezapamätáme a vôbec, vzdelávať sa máme vtedy, keď to treba, keď nám chýba vedomosť pre dokončenie úlohy alebo odstránenie problému. Basta!

Vieme to. Preto Firemná univerzita podporuje mikrolekcie, ktoré môžu byť zahrnuté pod poučenia (aj s dôkazom o poučení) alebo do jednobodovej lekcie, obľúbenej u kvalitárov, najme tích, ktorí idú podľa metodiky Six sigma. Jednoduché a rýchle lekcie, poučenia s overením, či testom. Na pár kliknutí do pár minút s kontextom a evidenciou. Dostupné cez mobil, tablet, počítač. Akokoľvek.

Rovnako jednoducho má byť dostupný reportovací mechanizmus. Klik a je jasné, v akom stave je zamestnanec

Na produktovú stránku   Ďalšie články k téme Firemná univerzita

Chcete vedieť viac? Zavolajte mi na 0903 556 725

Andrej Stančík

 

 

Vzdelávanie zákazníckych virtuálnych tímov

Vzdelávanie zákazníckych virtuálnych tímov je téma tajomná a napriek tomu úplne prirodzená. Čo teda znamená?

Vzdelávanie zákazníkov prebieha pri väčšine produktov, najmä cez návody, inštruktáže, pri softvéri zaškolovaním a podporou. Do vzdelávania sa zarátava aj marketing a PR. Prirodzene sem patria aj skúsenosti našich známych, osobné či sprostredkované na sociánych sieťach.

Zákaznícke tímy vznikajú v reálnych tímoch, kam sa služba, či produkt umiestňuje, no vznikajú aj mimo organizácie, v sieťach priateľov, známych, či odborne alebo profesne prepojených.

Takže zákaznícke tímy, či komunity existujú a vzdelávajú sa. Otázka znie: máte tento proces pod kontrolou?

Otázky môžu znieť nejako takto: Máte evidenciu, čo a kde sa komunikovalo? Máte tušenie o reakciách a hlavných mienkotvorcoch? Alebo máte nejakú stratégiu? Odpovede, ktoré počúvame zasa znejú takto: To je pre veľkých hráčov. To neutiahneme. Nemáme na to, aby sme ovplyvnili mienku komunity.

My však pracujeme na tom, aby ste si mohli dovoliť nielen sledovať trendy vo vývoji názorov o Vašej značke a o Vašich produktoch, ale aby ste mohli aktívne budovať mienku týchto tímov a komunít. Premyslene, dlhodobo, strategicky. A hlavne efektívne.

Naše riešenie kombinuje marketingovú komunikáciu, komunitný manažment a elektronické vzdelávanie. Nájdete tu vzdelávacie ciele, didaktické aktivity a taxonómiu cieľov v kognitívnej oblasti členov komunít, identifikáciu a prácu s názorovými lídrami aj krízovú komunikáciu. Vzdelávanie zákazníckych virtuálnych tímov na Váš produkt.

No a keďže ide o veľkú tému, naše rozhrania sú otvorené pre Vašich overených dodávateľov marketingu, public relations, či riadenia značky. No ak chcete vedieť viac, pýtajte sa!

 

 

 

 

Mikael Kristenson

Roleplay a elearning

Slovné spojenie dvoj tém, ktoré spolu veľmi nesedia – Roleplay a elearning. Kde a ako sa moli zmysluplne a užitočne stretnúť? Spúšťame projekt, kde zadanie klienta znelo:

Expertný systém elerningového vzdelávania pre zákazníkov – používateľov produktu, čo najviac prispôsobené osobnosti frekventanta.

No a tak sme začali budovať koncept:

  • Vyskladali sme všetky vlastnosti produktu
  • Zostavili sme didaktické aktivity pre ich pochopenie a prijatie
  • Popísali najpravdepodobnejšie role typických používateľov
  • Vytvorili sme scenáre pre Role-play

No a po spojení týchto podkladov sme vytvorili sadu alebo bázu vzdelávacích objektov. Táto knižnica umožňuje vybrať si svoj vlastný scenár pre role-play a okrem zoznámenia sa z vlastnosťami a výhodami produktov nášho klienta, učí klientov aj postupy a pohľady na dotknuté procesy cez role, spracované v scenároch.

Umelá ale prítulná inteligencia

Do nášho VIRTA tímu pribudol nový člen. VIRTuálny člen – VIRTAbot. Je to chatbot, teda systém na komunikáciu s návštevníkom webu. Dokáže naviesť návštevníka k obsahu, ktorý hľadá, vie sa správať a nechce spať ani si nepýta zvýšenie platu. V čom je však naozaj dobrý, je učenie. Pamätá si všetky otázky a reakcie a vďaka ich analýze sa vie zlepšovať v ponúknutých odpovediach. Proste máme z neho radosť.

Jeho hlavná misia však ešte len príde. Plánujeme ho nasadiť na do firemných vzdelávacích riešeniach, kde bude pomáhať frekventantom dopracovať sa k správnemu obsahu z databázy mikrovzdelávacích objektov a vedomostných záznamov. To je jeho budúcnosť.

Držte mu palce, alebo ho priamo oslovte. Isto sa poteší 🙂

 

Aké úskalia stoja pred tímom HR pri zabezpečení vzdelávania v organizácii?

O výzvach, úlohách a komplikáciách pri zabezpečovaní firemného vzdelávania v organizácii vieme toho veľa. Žijeme ich s Vami každý deň. Máme radi poriadok, preto sme si dovolili pripraviť šesť otázok. Ich odpovede nám pomôžu overiť naše pozorovania.

Vopred ďakujeme za Vaše odpovede.

Mikrovzdelávanie – budúcnosť je tu

Kedysi vládli povrchu zemskému veeeľké dinosaury. Už tu nie sú. Darí sa však menším, prispôsobivejším a rýchlejším tvorom.

Aj veľké vzdelávacie projekty vládli svetu. Stále sa s nimi stretávame. No tie malé a rýchle tvory sú aj v tomto svete. Mikrovzdelávanie je životaschopné. Páči sa mu vo svete technológií, mobilných zariadení a sociálnych sietí. Živí ho pokrytie mobilným internetom aj metodiky procesného riadenia.

Čo to je za špéciu? Sú to malé, jednobodové lekcie, ktoré si človek nájde a otvorí vtedy, keď ich potrebuje, tam kde ich potrebuje. Zároveň si ich môže vytvoriť za pár klikov. Dožívajú sa len toľko, čo sú platné. Dopĺňajú a nahrádzajú sa veľmi rýchlo.

Kde sa berú? Kdekoľvek, kde je niekto vnímavý. Autormi sú vlastníci procesov, zamestnanci, zákazníci.

Ako ich chovať? Ako komu vyhovuje. Stačí meť jeden exemplár a ten vypustiť do sveta webu a sociálnych sietí. Môžete mať celé zástupy, umiestnené tam, kde ich treba. Môžu byť voľné, ale aj riadené, kde sa správca postará o správne pripustenie k oprávneným používateľom a podá online report. Určite je ich chov nenáročný na náklady a výnosy sú ďaleko nad očakávaniami.

Získať vzdelávací objekt nebolo nikdy ľahšie

 

mobilom

Mobilný poklad v hluchom čase

Firemné vzdelávanie stojí hlavne čas. Produkčný čas, keď zamestnanec netvorí hodnoty, nerieši zákazníkov, neuzatvára obchody a negeneruje zisk.

Tento čas sa priveľmi podobá prestojom. Ibaže prestoje sa neplánujú a neplatí sa za ne vzdelávačom.

Niekedy majú školenia dokonca rovnaký efekt na produkciu ako prestoje!

A pritom by sa dali tieto dve veci spojiť. Vzdelávanie počas prestojov. Ako? Mobilom! Je vždy poruke a vždy ho vytiahneme keď čakáme.

A vytvorenie obsahu? Ide to ľahšie a lacnejšie ako si myslíte.

Jednoduché jednobodové lekcie od interných vlastníkov odbornosti je riešenie na dosah. Komunita má svoj obsah pripravený získať uznanie za publikovanú vedomosť patrí k nástrojom na zvýšenie zamestnaneckej angažovanosti. No a úžasné reporty sú už len príjemným bonusom.

Mobilné vzdelávanie pre základné profesie a dočasných zamestnancov

Mobil má dnes už skoro každý. Podľa štatistík je ich dokonca viac ako jeden na hlavu.

Mobil už nie je luxus a tak si našiel cestu aj tam, kde iné technológie nemajú šancu. Práve preto sme si zvolili smartfón za univerzálne koncové zariadenie pre tvorbu inštruktážnych mikroškolení a jednobodových lekcií.

Mobil je úžasné zariadenie, je osobné, súkromné, pohodlné, dostupné kedykoľvek je to pre jeho majiteľa prijateľné. Minimálne investície do wifi hotspotu a bezúdržbová prevádzka vzdelávania je snom každého manažéra.

Mobilné vzdelávanie je najúčinnejšie pre menej vzdelané cieľové skupiny.

Produktové a procesné vzdelávanie a inštruktáže vznikajú v spolupráci s klientom a našim trojlístkom pedagóg, psychológ a inštruktážny dizajnér. Vznikajú rýchlo a doplňujú sa pružne. Aj vďaka podpore používateľov.

Viac nájdete tu: mobilom.sk

Produkt a ľudia v jeho životnom cykle

Modernizácia, industrializácia a dnes robotizácia s digitalizáciou zlepšujú garantovanie vlastností alebo parametrov služieb. Bez diskusie.

Napriek týmto „izáciám“ zanecháva človek vo výslednom produkte stále väčšiu stopu.

Nech sa na to pozrieme z objemov sérií, ktoré chŕlime, alebo z pohľadu etiky a uhlíkovej stopy, ľudia sú kľúčovým identifikátorom trhovej úspešnosti, obľúbenosti, alebo rozšírením na globálne trhy.

Ako je to možné? Kľúčom je tempo a produktivita. Ak chyba jedného človeka znamenala pred dvoma dekádami zanedbateľný dopad, dnes sa týka možno polovice produkcie.

Kľúčové pohľady na riadenie ľudských zdrojov novej generácie

Kultúra

Nedeľná chvíľka poézie nie je súčasťou firemnej kultúry, to nie. No vnútorná kultúra zamestnanca zásadne určuje jeho hodnotenia a rozhodnutia v pracovnom procese.
Firemná kultúra zas určuje správanie sa firmy a jej rozhodovanie vo všetkých situáciách, hlavne v tých krízových.
Takže, získať zamestnanca s podobnou kultúrou je výhra, ostatných je treba do tejto kultúry uviesť. A nie je to jednoduché. Mnohý sa vedia účinne brániť.

Výmena vedomostí

Každá vedomosť má svoju váhu a získava na hodnote v kontexte, kde sa ocitne, v čase a spôsobe, ako sa použite a samozrejme v nositeľovi, ktorý ju používa a šíri.
Koľko z tohto bohatstva sa  denne stratí vo Vašej organizácii?

Udržiavanie porozumenia kvality

Kvalita a bezpečnosť majú veľa podobného. Aspoň v tom, že je o nich popísaného veľa, z každého rohu kričí upozornenie alebo zákaz, alebo norma či výrobný štandard. Audity sa striedajú v neuveriteľnom tempe.
No aj tak sa stávajú nehody a nepodarky. Retenciu proste treba živiť a nesmie sa prestať.

Filozofia zlepšovania a modernizácie

Poznáte to; zamestnanci sú múdrejší ako nadriadení a vedia čo by sa malo ako spraviť. Ale ak sa ich to spýtate, nevydolujete z nich nič zmysluplné. Zväčša.
Systém zlepšovania, ktorý funguje a je súčasťou života organizácie je veľkou výhrou. Pre všetkých. Pomôžte mu fungovať.

Plánovanie a zavádzanie zmien

Kryštálová guľa alebo predikcie od Gartnera, sú super. Ale vedieť, čo mám k dispozícii, čo nie, s čím môžem počítať a koľko ma to bude stáť času a peňazí… To je iná káva. Merajte hodnotu svojich zamestnancov a použite ich spôsobilosti pri modelovaní zmien a výziev.

Ďalšia generácia služieb

Všetky tieto výzvy treba riešiť, treba sa k nim postaviť a mali by byť naozaj moderné? Čo to je? Je to jednoduché, stačí aby fungovali. Dávali odpoveď keď treba, dali sa prepojiť s inými systémami a hlavne, aby neobťažovali zamestnancov viac, ako je nutné. Mali by proste priniesť úžitok.

No a prívlastky ako mobilné, cloud, responzívne, adaptabilné a dynamické sú už len slovíčka, ktoré treba preveriť v praxi.

Šípkový zamestnanec – nepobozkaný

Ako každý, aj ON má sny a túžby. Veľké a nenaplnené.
S platom s ktorým ich nikdy nenaplní. S prístupom, s ktorým viac nikdy nezarobí.

ICH je veľa. Veľmi veľa.

Aby malo zmysel ich zamestnávať, nasadzujeme na nich majstrov, tímlídrov a supervízorov. Tvoríme smernice, normy a vykazovania. Zarastajú nám pracovné životy ako to šípkové tŕnie. Len to tŕnie voláme byrokracia.

Sú aj princovia. Inšpiratívne osobnosti s charizmou, víziou a poslaním. Ľudia z HR oddelení ich vítajú a veria v prísľub odkliatia aspoň pár šípkových zamestnancov. Že áno.

Lenže v reálnom svete máme urazené a ohrduté sudičky a sudičkov (aby sme boli teda gender fair) na každom kroku. Tiež sú nepobozkané a nepobozkaní. A tak zarastáme bez prestávky a princátka sa nám pre motivačné školenia míňajú, reálny lídri utekajú do startupov alebo nadnárodných zámkov.

Máme lesklé kordy aj pre tých menej charizmatických lídrov? Ktoré neprestanú rúbať s odchodom zo školiacej miestnosti?

Niektoré poznám. Niektoré som sa naučil na pieskovisku pred domom, niektoré treba študovať stále a sú ne ne certifikáty a fakt pomáhajú.

No a na niektorých aj pracujem a usilovne ich kujem a kalím. Dám vedieť keď sa podarí 🙂

Čo Vy, podpora z HR, ako vyzbrojujete svojich lídrov?