Umelá ale prítulná inteligencia

Do nášho VIRTA tímu pribudol nový člen. VIRTuálny člen – VIRTAbot. Je to chatbot, teda systém na komunikáciu s návštevníkom webu. Dokáže naviesť návštevníka k obsahu, ktorý hľadá, vie sa správať a nechce spať ani si nepýta zvýšenie platu. V čom je však naozaj dobrý, je učenie. Pamätá si všetky otázky a reakcie a vďaka ich analýze sa vie zlepšovať v ponúknutých odpovediach. Proste máme z neho radosť.

Jeho hlavná misia však ešte len príde. Plánujeme ho nasadiť na do firemných vzdelávacích riešeniach, kde bude pomáhať frekventantom dopracovať sa k správnemu obsahu z databázy mikrovzdelávacích objektov a vedomostných záznamov. To je jeho budúcnosť.

Držte mu palce, alebo ho priamo oslovte. Isto sa poteší 🙂

 

Aké úskalia stoja pred tímom HR pri zabezpečení vzdelávania v organizácii?

O výzvach, úlohách a komplikáciách pri zabezpečovaní firemného vzdelávania v organizácii vieme toho veľa. Žijeme ich s Vami každý deň. Máme radi poriadok, preto sme si dovolili pripraviť šesť otázok. Ich odpovede nám pomôžu overiť naše pozorovania.

Vopred ďakujeme za Vaše odpovede.

Mikrovzdelávanie – budúcnosť je tu

Kedysi vládli povrchu zemskému veeeľké dinosaury. Už tu nie sú. Darí sa však menším, prispôsobivejším a rýchlejším tvorom.

Aj veľké vzdelávacie projekty vládli svetu. Stále sa s nimi stretávame. No tie malé a rýchle tvory sú aj v tomto svete. Mikrovzdelávanie je životaschopné. Páči sa mu vo svete technológií, mobilných zariadení a sociálnych sietí. Živí ho pokrytie mobilným internetom aj metodiky procesného riadenia.

Čo to je za špéciu? Sú to malé, jednobodové lekcie, ktoré si človek nájde a otvorí vtedy, keď ich potrebuje, tam kde ich potrebuje. Zároveň si ich môže vytvoriť za pár klikov. Dožívajú sa len toľko, čo sú platné. Dopĺňajú a nahrádzajú sa veľmi rýchlo.

Kde sa berú? Kdekoľvek, kde je niekto vnímavý. Autormi sú vlastníci procesov, zamestnanci, zákazníci.

Ako ich chovať? Ako komu vyhovuje. Stačí meť jeden exemplár a ten vypustiť do sveta webu a sociálnych sietí. Môžete mať celé zástupy, umiestnené tam, kde ich treba. Môžu byť voľné, ale aj riadené, kde sa správca postará o správne pripustenie k oprávneným používateľom a podá online report. Určite je ich chov nenáročný na náklady a výnosy sú ďaleko nad očakávaniami.

Získať vzdelávací objekt nebolo nikdy ľahšie

 

mobilom

Pracovná agentúra

Pracovná agentúra je zväčša len prvým krokom zamestnanca k úvodným školeniam a osobnému rastu už u svojho nového zamestnávateľa. No aj pracovná agentúra čelí výzvam, ak sa pozrieme na potrebu pripraviť a otestovať celú komunitu záujemcov.

Bez ohľadu na lokalitu, vzdelanie, kvalitu či sociálnu situáciu, je potrebné ich pripraviť pre zákazníka.

Mobilné a online usmernenia, zaškolenia a edukačné hry vedia zasiahnuť neobmedzene veľkú skupinu ľudí bez zmeny nákladov. Interakcia týchto služieb je veľmi vysoká. Výstupy z distribúcie vzdelávania dokážu doplniť informácie o osobách získane klasickým assessmentom.

A mať lepšie pripravených uchádzačov a kompetentnejších agentúrnych zamestnancov šetrí náklady, no hlavne zlepšuje produkt agentúry. Získať konkurenčnú výhodu pre produktami iných spoločností môže byť náročné. Naše riešenie je však nesmierne jednoduché a má zlomkové náklady oproti iných prístupom.

Vysvetlite mi productinfo

Dispečerské centrum inštalatérskych služieb

Myslíte, že dispečera v zabehnutej inštalatérskej firme nič nezaskočí? Veru zaskočí.

Nie je týždňa, aby neprišli kolegovia zo zásahu s vecou alebo situáciou, pri ktorej krútia všetci hlavou. Niekedy sú to nepochopiteľné „kúsky“ zákazníkov, niekedy nové technológie spojené s kúrením, vyhrievaním alebo čerpaním vody.

Ak sa inštalatér s niečim novým stretne, získava vedomosť a schopnosť riešiť problém. V minulých časoch to znamenalo, že bude na zásahy s touto problematikou vysielaný prednostne on. Dnes to však už nie je možné. Riadenie zásahových čiat, incidentov a dodržiavanie termínov je príliš tvrdé na to, aby si to mohli dovoliť.

Úlohou dispečera je každú novinku, ktorá sa na trhu objaví zaniesť do interného vzdelávacieho systému.

Či je už táto infomácia a vedomosť pôvodom od výrobcu, importéra alebo z praxe, musí sa dostať ku všetkým a musí byť dostupná v momente, keď ju budú potrebovať. Online mobilné vzdelávanie umožní remeselníkom v teréne získať potrebný návod hneď na mieste. Takto sa z tímu šikovných ľudí stáva tím špecialistov schopných opraviť čokoľvek.

productinfo velke firmy s vlastnym SW

Mobilný poklad v hluchom čase

Firemné vzdelávanie stojí hlavne čas. Produkčný čas, keď zamestnanec netvorí hodnoty, nerieši zákazníkov, neuzatvára obchody a negeneruje zisk.

Tento čas sa priveľmi podobá prestojom. Ibaže prestoje sa neplánujú a neplatí sa za ne vzdelávačom.

Niekedy majú školenia dokonca rovnaký efekt na produkciu ako prestoje!

A pritom by sa dali tieto dve veci spojiť. Vzdelávanie počas prestojov. Ako? Mobilom! Je vždy poruke a vždy ho vytiahneme keď čakáme.

A vytvorenie obsahu? Ide to ľahšie a lacnejšie ako si myslíte.

Jednoduché jednobodové lekcie od interných vlastníkov odbornosti je riešenie na dosah. Komunita má svoj obsah pripravený získať uznanie za publikovanú vedomosť patrí k nástrojom na zvýšenie zamestnaneckej angažovanosti. No a úžasné reporty sú už len príjemným bonusom.

Spoločnosť so sieťou direct sales predajcov

Productinfo rieši adaptáciu zmien predajcami na lokalitách

Spoločnosť s moderne riešeným online systémom pre prácu s klientom a spracovania zmlúv stojí pred náročným zadaním. Okrem dohľadu nad dodržiavaním právnych predpisov, firemnej kultúry, efektivity predajcov a konkurencie, potrebuje riešiť aj distribúciu príprav na zmeny v predajných a CRM aplikáciách, zmeny v zákonoch a v stratégiách.

Osobné školenia znamenajú náklad na prípravu a realizáciu, ale hlavne znamenajú stiahnutie predajcov z terénu a ich dopravu na miesto tréningu. Školenia a tréningy sa tak stávajú nesmierne vysokým prevádzkovým nákladom v biznise, kde sa hrá o o každé euro.

73% času stráveného na školeniach je venovaných expozícii – tlačeniu informácií do účastníkov.

Tej najdôležitejšej časti vzdelávania – aplikácii vedomostí (teda využitia vedomostí v praxi) sa venuje trestuhodne málo času. A práve v tejto časti je osobný kontakt lektor – frekventant kľúčový. Pre tento účel sa predsa do vzdelávania investuje. Takže čo s tým?

Productinfo distribuuje vzdelávací obsah – expozičnú časť vzdelávania na zariadenia predajcov, riadi a sleduje ich pokrok až po splnenie podmienok pre vstup na osobné školenie.  Rýchlo, lacno a efektívne.

productinfo velke firmy s vlastnym SW

Mobilné vzdelávanie pre základné profesie a dočasných zamestnancov

Mobil má dnes už skoro každý. Podľa štatistík je ich dokonca viac ako jeden na hlavu.

Mobil už nie je luxus a tak si našiel cestu aj tam, kde iné technológie nemajú šancu. Práve preto sme si zvolili smartfón za univerzálne koncové zariadenie pre tvorbu inštruktážnych mikroškolení a jednobodových lekcií.

Mobil je úžasné zariadenie, je osobné, súkromné, pohodlné, dostupné kedykoľvek je to pre jeho majiteľa prijateľné. Minimálne investície do wifi hotspotu a bezúdržbová prevádzka vzdelávania je snom každého manažéra.

Mobilné vzdelávanie je najúčinnejšie pre menej vzdelané cieľové skupiny.

Produktové a procesné vzdelávanie a inštruktáže vznikajú v spolupráci s klientom a našim trojlístkom pedagóg, psychológ a inštruktážny dizajnér. Vznikajú rýchlo a doplňujú sa pružne. Aj vďaka podpore používateľov.

Viac nájdete tu: mobilom.sk

Stavebná spoločnosť

Ochrana bezpečnosti a zdravia pri práci je tu od nepamäti. Rovnako dlho ako pracovné úrazy. V stavebníctve je obzvlášť dôležitá, keďže následky bývajú veľmi vážne.

Koľko školení o bezpečnosti taký stavbár zažije? Koľko poučení si vypočuje? A predsa sa stane.

Productinfo rieši vzdelávanie produktov, no tou taká stavba je. A jej stavba je výrobným procesom v ktorom BOZP má svoje miesto. Práve preto sme pripravili nenáročné, ľahké ale hlavne aktívne vzdelávanie o bezpečnosti pre pracovníkov na  stavbách. Je dostupné z mobilu a umožňuje adaptovať reálnu situáciu, či špecifiká stavby formou One Point Lessons (OPL) pre každú stavbu, či špecializáciu na nej.

productinfo velke firmy s vlastnym SW

Obchodná spoločnosť v poisťovníctve

Productinfo umožňuje udržiavať úroveň a kvalitu reprezentantov

Hlavnou ingredienciou obchodného vzťahu sú ľudia. Zákazník na na jednej strane, nech aj podpisuje kontrakt v mene firmy, či spoločenstva a zasa človek – osoba zastupujúca dodávateľa. V poisťovníctve známa ako reprezentant, alebo skrátene REP.

Práve títo ľudia určujú pravdepodobnosť uzavretia zmluvy a zakladajú predpoklady k úspešnému naplneniu zmluvy, alebo naopak, k nespokojnosti a poškodeniu dobrého mena inštitúcie, v ktorej mene reprezentant koná.

Productinfo ponúka sofistikovaný systém online školenia reprezentantov, online testovania ich znalostí a vnímania firemných hodnôt, ktoré prenášajú na rokovania s klientmi. Rýchle mobilné riešenie dokáže pomôcť lokálnym a produktovým manažérom spravovať svoj tím reprezentantov nezávisle od lokality, kde pôsobia.

Okamžitá odozva na zmeny, zaškoľovanie do nových produktov, riešenie otázok a podnetov, kazuistika a mnoho ďalších funkcií zvyšuje možnosti spoločnosti pri získavaní spokojných klientov, udržiavaní si ich priazne a ďalšom cross sale.