Firemná univerzita ako nástroj obnovenia po prevádzkovej katastrofe

Zadymilo. Skončilo, alebo sa pokazilo.

Takto na dušičky si človek viac uvedomuje, že má svoj koniec. Technika, projekt, tím ale aj zamestnanec, alebo len jeho pracovný zápal. V živote organizácie sa občas udeje takýto koniec. Niekedy si ho nikto nevšimne, niekedy je takáto udalosť hodnotená ako incident, niekedy až ako prevádzková katastrofa.

Ak sa na disater recovery plan spýtate na IT, dostanete parádnu odpoveď o zálohách, redundancii, ukážu Vám záložné generátory elektriny. Podobne Vám odpovie aj manažér prevádzky, najmä ak máte systém manažmentu kvality s riadením rizík. Ale akú odpoveď dostanete na HR?

Naše riešenie pre Disaster recovery v oblasti ľudských zdrojov a spôsobilostí nájdete na produktovej stránke Firemnej univerzity.

Systematizácia sústavného vzdelávania v organizáciách

Zabezpečiť vzdelanie zamestnancov a spolupracovníkov je náročná úloha. Požiadavky zákonov na vzdelanie a oboznámenie pracovníkov sa menia veľmi neprehľadne, správna aplikácia pravidiel je tiež náročná viac ako by bolo vhodné.

topografia systematizácie vzdelávania

Produkčné vzdelávanie je dynamické rovnako ako trh, ktorý obsluhujete a rovnako ako zmeny, ktoré vo Vašej organizácii udržujú konkurencieschopnosť. Do vzdelávania patrí vlastne všetko, čo si medzi sebou zamestnanci povedia, napíšu, alebo ukážu. V tomto momente kapituluje každý nadšenec systematizácie vzdelávania s tým, že to predsa nie je v nikoho silách zvládnuť. Nie je to celkom tak, stačí riadiť vzdelávanie nad tými kľúčovými procesmi, ktoré sú pre firmu jadrom produkcie.

Nič nie je živelnejšie, ako zvykové pravidlá, keď sa niečo robí tak, ako „sa to robilo vždy“.

Práve toto poznanie nás núti systematické a neustále vzdelávanie zaviesť a korigovať všetko, čo sa neriadeným a neformálnym spôsobom v produkcii šíri. Vzdelávanie je navyše podelené medzi niekoľko vlastníkov – bezpečnosť, požiarna ochrana, BOZP, GDPR, kvalita… Každá oblasť môže mať svoj systém a interné pravidlá.

scorecard

Firemná univerzita vie okrem evidencie aj elektronicky realizovať vzdelávanie, oboznamovať, poúčať ale rovnako aj spravovať fyzické školenia v organizácii, alebo u dodávateľa. Vďaka integráciám je firemná univerzita schopná prepojiť firemné systémy a spracovať doklady prinesené od lekára, alebo certifikáty tretích strán a autorít.

Kľúčové oblasti vzdelávania

Chcete vedieť viac?

Zavolajte mi na 0903556725 alebo vypíšte kontaktný formulár:

 

Aplikácia v praktických situáciách

GDPR téma: https://gdprlive.eu

Téma poučení: https://guidance.poucenie.sk

Firemný inkubátor pre organizácie

Nábor nových kolegov, ich hľadanie a príprava je jedným z najrizikovejších činností organizácie dneška. Vždy si spomeniem na výrok:

Celý business stojí na ľuďoch

A je to tak, akékoľvek pohyby so zamestnancami môžu mať výrazné dopady na organizáciu, jej fungovanie alebo jej meno u zákazníkov. Preto je výber nového zamestnanca, zapojenie nového talentu, kľúčový úkon. Jeho dôležitosť je rovnaká pri veľkých aj pri malých organizáciách. Dopad správneho alebo nesprávneho výberu je viac citeľný pi malých firmách, pri veľkých zas bývajú dopady objemovo väčšie.

VIRTA s radosťou uvádza službu Firemný inkubátor, ktorá je súčasťou produktu Firemná univerzita. Zakladáme si na koncepte, ktorý umožňuje využiť naše služby pre všetky veľkosti a typy organizácií. Preto je Firemný inkubátor vhodný aj pre mikro podniky, malé organizácie.

Aby bola táto služba ešte dostupnejšia, ponúkame letnú zľavu na inicializačnú fázu vo výške celých 100%.

Využite túto výhodu do konca augusta 2019 a dohodnite si vlastné podmienky pre Váš inkubátor.

chcem firemný inkubátor

 

Firemný inkubátor

Watchbot na ochranu osobných údajov

Poznáte to – reťaz je len tak silná, ako jej najslabšie ohnivko.

Dnes, keď sú technológie zabezpečené antivírmi, firewallmi a ďalšími službami na zabezpečenie, zostáva najslabším miestom človek. Odolnosť  zamestnancov v priebehu času kolíše; po školení a po incidentoch sú opatrnejší, časom však ich ostražitosť klesá.

Naše riešenie GDPR WatchBot sa zameralo na dve výzvy. Prvou je monitorovanie zmien, ktoré život prináša a ktoré nejakým spôsobom zasahujú do zabezpečenia osobných údajov. Druhou výzvou je udržiavanie vysokej úrovne povedomia o ochrane osobných údajov, ktoré sú pod kuratelou jednotlivých zamestnancov.

VIRTA GDPR watchbot

WatchBot pravidelne komunikuje s každým zo zamestnancov, overuje ich povedomie o potrebe ochraňovať, monitoruje zmeny a pomocou modelov strojového učenia hľadá riziká vo vedomostných medzerách poverených pracovníkov. A to všetko ľahko, rýchlo a s určitou mierou odľahčenia.

Naša Gerda – tak voláme nášho GDPR WathBota – dokáže príjemne konverzovať a nenásilne vzdelávať neobmedzené množstvo zamestnancov. V kombinácii so vzdelávaním zlepšuje odolnosť celého systému pred stratou a zneužitím osobných údajov.

Viac o vzdelávaní GDPR na https://gdprlive.eu

Viac o Gerde na gerda@gdprlive.eu

Poriadok a dôvera vo Firemnej univerzite

Dôvera je ťažko uchopiteľné slovo a tak sa aj ťažko riadi, našťastie tu máme poverenia, ktoré sa už riadiť dajú.

Firemná univerzite ponúka modul, v ktorom môžete elektronicky poverovať zamestnancov vlastných, alebo zamestnancov dodávateľa na výkon nejakej činnosti. Celá agenda prebieha digitálne – online. Sledujeme prevzatie poverenia a aj jeho vzatie späť, ak toto poverenie nebolo časovo ohraničené a jeho platnosť už neskončila.

Okrem toho, že máte vždy jednoduchý prehľad o tom, koho ste poverili a na čo, máte tieto poverenia prenesené do systému riadenia spôsobilostí v rámci organizácie. Táto agenda sa okrem právnych úkonov týka aj GDPR, výkonu rozhodovacích právomocí v prevádzkových procesoch alebo pri komunikácii s obchodnými partnermi. Práve preto, že sa jedná o presah do produkcie, je modul poverenie prepojený na riadenie kompetencií a spôsobilostí v prostredí Firemnej univerzity.

Ak teda Vaša Firemná univerzita má integrované spôsobilosti, poverenia budú jej súčasťou, nájdete ich v prehľadoch aj v karte zamestnanca / dodávateľa.

Takže nech sa páči, vyskúšajte si to na našej demo stránke poverenie.sk

 

Užitočné moduly pre každodennú prevádzku

Väčšina našich integrácií a riešení sa dá charakterizovať ako veľký alebo významný projekt v prostredí, kam sa umiestňoval. Vždy ide o komplexné a náročné zadanie s veľkým množstvom dotknutých procesov, rozmanitým kontextom a viacerými majiteľmi procesov.

To čo ale našu prácu reprezentuje po nasadení do každodennej prevádzky nie sú globálne prehľady, možnosti plánovania na roky dopredu alebo sfunkčnené procesy. Sú to malé funkcie a funkcionality, ktoré robia deň príjemnejším, ráno svetlejším a kávu voňavejšou.

Možno je čas vyskúšať niektorý z mikromodulov, ktoré môžu bežať aj samostatne a nevyžadujú si zásadný projekt integrácie…

Na produktovú stránku   Ďalšie články k téme Firemná univerzita

Chcete vedieť viac? Zavolajte mi na 0903 556 725

Andrej Stančík

 

 

Riadiaci pult pre manažéra ľudských zdrojov

Našou špecializáciou sú vzdelávacie technológie a ich integrácia s firemnými systémami. Naše úsilie teda smeruje k procesu vzdelávania a k správe ľudského kapitálu. Realita produkčnej praxe však prináša mnohé prekvapenia. Vďaka tomu máme niekoľko spin-off produktov a niekoľko podporných riešení.

Momentálne pracujeme na štandardizácii riešenia, ktoré umožňuje vyskladať si vo webovom prehliadači vizualizované informácie vo forme modulov. Samozrejme, zobraziť sa dá len to, čo je integrované medzi ľudskými zdrojmi a produkciou. Nástroj je však pružný a dokáže spracovať a ukázať aj vydávanie OOPP, sledovať čerpanie rozpočtu na vzdelávanie, disponibilitu školiacich miestností, či priebeh on-job programov.

Riešenie, ktoré na základe Bootstrap modulov a s využitím Google charts vyčaruje za málo peňazí veľa muziky, máme naozaj radi. Spýtajte sa, či by sme aj Vám vedeli pomôcť riadiť ľudský kapitál z jednej obrazovky!

Na produktovú stránku   Ďalšie články k téme Firemná univerzita

Chcete vedieť viac? Zavolajte mi na 0903 556 725

Andrej Stančík

 

 

Sociálna bezpečnosť pre zamestnanca s Firemnou univerzitou

Najväčší strach je z neznámeho. Ako si stojíme u svojho zamestnávateľa je otázka, ktorá trápi, paradoxne, tých najkvalitnejších a najsvedomitejších zamestnancov. Excelentný manažér dokáže komunikáciou tento strach redukovať, no nie vždy je čas a priestor na takúto dôvernú komunikáciu. Niekedy aj napriek snahe manažéra, sa nedorozumením takéto uistenie stratí niekde medzi slovami.

Firemná univerzita môže integrovať náš pôvodný modul SkillsMill. Tento nástroj mapuje spôsobilosti a zručnosti členov tímu, alebo zamestnancov organizácie. Okrem primárnej funkcionality zameranej na mapovanie a evidenciu spôsobilostí, ponúka možnosť spravovať vlastné – zamestnanecké spôsobilosti, validovať si ich s kolegami až na úrovni 360° hodnotenia a porovnávať si ich s požiadavkami manažmentu.

Zmenšenie rozdielov medzi požiadavkami a ovládnutými spôsobilosťami prináša zvýšenie istoty, no a jasne definované rozdiely – „gapy“ zas ponúkajú čistý priestor na komunikáciu o spôsoboch ich odstránenia. Tu je už pripravená Firemná univerzita so svojimi funkcionalitami.

Integrácia údajov o vzdelávaní s produkčnými systémami

Integrácia alebo prepojenie. Ako spájať dáta o vzdelávaní? Bežná integrácia je medzi vzdelávaním a ekonomickým oddelením, kde sa sledujú náklady na vzdelávanie, potom vzdelávanie a zákonné povinnosti ako sú BOZP a Compliance. Niekde je ešte možno na vzdelávanie integrovaný systém benefitov.

Ako je to ale s produkciou? Ako preniesť impulzy z produkcie do procesu vzdelávania a ako naopak dostať dáta zo vzdelávania do produkčných systémov?

Firemná univerzita stavia na univerzálnej veličine, ktorá má svoje prirodzené miesto v produkcii aj v procese vzdelávania. Je ňou spôsobilosť.

 

Produkčný proces sa skladá z úkonov. Každý úkon si vyžaduje isté akcie/činnosti, na ktoré musí byť osoba priradená na túto rolu v tomto úkone spôsobilá. Na príklade; ak máte spraviť päť kópií poučenia, musíte použiť kopírku. Aby ste dokázali z kopírky dostať päť kópií, musíte vedieť ako sa kopíruje. Teda mali by ste mať spôsobilosť kopírovať.

Takéto spôsobilosti získate v procese vzdelávania. Formálneho, neformálneho, „za behu“ popri práci, skúsenosťou alebo nejakou formou zaradenia. Orieškom je dokázať zapísať a sledovať takéto spôsobilosti. Firemná univerzita preto kombinuje výstupy z LMS (nástrojov riadenia vzdelávania), integráciou s produkčnými dátami a pre „Mäkkú“ sféru používa nástroj SkillsMill s motivačnými prvkami sociálnej bezpečnosti na získavanie záznamov o spôsobilostiach získaných v neformálnom alebo on-the-job vzdelávaní.

Pre integráciu s produkciou používame rôzne zostavy, ktoré párujeme s profilom spôsobilostí osoby. Napríklad porovnávame typy činností, ktoré osoba vykázala so záznamom o skúsenostiach, ktoré zatiaľ preukázala, prípadne ktoré získala nejakou formou vzdelávania.

Zároveň automatizovane prenášame dáta z produkcie na do mapy spôsobilostí. Ak Vám v systéme na správu prístupov v organizácii priradia nové zdroje, my Vám ich doplníme do katalógu spôsobilostí.

Takto teda môže vyzerať integrácia s produkčnými systémami. Vďaka nej potom môže byť mnoho činností automatizovaných a tým pádom aj bezpečnejších a lacnejších na prevádzku.

 

Systematizované plánovanie vzdelávania zamestnancov

Firemná univerzita prináša systém do tvorby vzdelávacích plánov pre zamestnancov. Jednoduché vzdelávacie plány je možné spúšťať v pravidelných intervaloch, alebo ich cieliť na nastupujúcich kolegov. Vzdelávacie plány viazané na zmeny v organizačnej štruktúre sa zas môžu spúšťať samé v danom dni mesiaca a podľa typu zmeny doručiť podporné vzdelávanie, poučenie alebo poverenie zamestnancom, ktorí postúpili či prešli na iný úsek. Komplikované vzdelávacie plány zas môžu byť výstupom hodnotiacich rozhovorov, alebo môžu byť nosným prvkom rozvojových plánov.

Čaro takéhoto plánovania tkvie v tom, že podklady vznikajú tam, kde to dáva zmysel. Výrobné procesy, alebo produkčné činnosti vyžadujú isté znalosti a tie podchytí vlastník procesu do vzdelávacieho katalógu. Zaradenie zamestnanca na sadu, alebo mapu úkonov či činností tak vytvorí ideálny plán na vzdelávanie.

A rola manažéra ľudských zdrojov? Reportuje, riadi zdroje, ktorými disponuje a dozoruje kvalitu zapisovania a výkonu tejto činnosti.

Zdá sa Vám táto situácia až príliš utopická? Dosiahnuť takýto stav nejde hneď a úsilie na zmenu myslenia je enormné. Dobrou správou ale je, že po prekročení hranice 60% pokrytia firemných procesov takýmto systémom, sa bariéry lámu a ďalší pokrok je rýchlejší a v pochopenom kontexte aj efektívnejší.