Aktuálne správy

Umelá ale prítulná inteligencia

Do nášho VIRTA tímu pribudol nový člen. VIRTuálny člen – VIRTAbot. Je to chatbot, teda systém na komunikáciu s návštevníkom webu. Dokáže naviesť návštevníka k obsahu, ktorý hľadá, vie sa správať a nechce spať ani si nepýta zvýšenie platu. V čom je však naozaj dobrý, je učenie. Pamätá si všetky otázky a reakcie a vďaka ich analýze sa vie zlepšovať v ponúknutých odpovediach. Proste máme z neho radosť.

Jeho hlavná misia však ešte len príde. Plánujeme ho nasadiť na do firemných vzdelávacích riešeniach, kde bude pomáhať frekventantom dopracovať sa k správnemu obsahu z databázy mikrovzdelávacích objektov a vedomostných záznamov. To je jeho budúcnosť.

Držte mu palce, alebo ho priamo oslovte. Isto sa poteší 🙂

 

Naše vízie pre Váš úspešný rok 2017

Rok sa s rokom stretol. Výsledky, ktoré sme v ňom dosiahli nám dávajú pevný základ a zmysluplné smerovanie pre pohľad do budúcnosti.

Už dnes je isté, že rok 2017 bude plný inovácií a výziev.

Tešíme sa na dokončenie inšpiratívnych projektov, pokračujeme v snahe doladiť vzdelávacie služby, dostupné naozaj pre každého. Pokračujeme v rozbehnutých startupoch, v dosahovaní čiastkových aj celkových cieľov.

No najväčšie výzvy pre nadchádzajúce obdobie budú tieto tri témy:

Držte nám palce a tešte sa na úžitok, ktorý Vám prinesieme aj vďaka inováciám a výskumu.

Veľa úspechov a pracovnej pohody praje,
Andrej Stančík

Aké úskalia stoja pred tímom HR pri zabezpečení vzdelávania v organizácii?

O výzvach, úlohách a komplikáciách pri zabezpečovaní firemného vzdelávania v organizácii vieme toho veľa. Žijeme ich s Vami každý deň. Máme radi poriadok, preto sme si dovolili pripraviť šesť otázok. Ich odpovede nám pomôžu overiť naše pozorovania.

Vopred ďakujeme za Vaše odpovede.

Mikrovzdelávanie – budúcnosť je tu

Kedysi vládli povrchu zemskému veeeľké dinosaury. Už tu nie sú. Darí sa však menším, prispôsobivejším a rýchlejším tvorom.

Aj veľké vzdelávacie projekty vládli svetu. Stále sa s nimi stretávame. No tie malé a rýchle tvory sú aj v tomto svete. Mikrovzdelávanie je životaschopné. Páči sa mu vo svete technológií, mobilných zariadení a sociálnych sietí. Živí ho pokrytie mobilným internetom aj metodiky procesného riadenia.

Čo to je za špéciu? Sú to malé, jednobodové lekcie, ktoré si človek nájde a otvorí vtedy, keď ich potrebuje, tam kde ich potrebuje. Zároveň si ich môže vytvoriť za pár klikov. Dožívajú sa len toľko, čo sú platné. Dopĺňajú a nahrádzajú sa veľmi rýchlo.

Kde sa berú? Kdekoľvek, kde je niekto vnímavý. Autormi sú vlastníci procesov, zamestnanci, zákazníci.

Ako ich chovať? Ako komu vyhovuje. Stačí meť jeden exemplár a ten vypustiť do sveta webu a sociálnych sietí. Môžete mať celé zástupy, umiestnené tam, kde ich treba. Môžu byť voľné, ale aj riadené, kde sa správca postará o správne pripustenie k oprávneným používateľom a podá online report. Určite je ich chov nenáročný na náklady a výnosy sú ďaleko nad očakávaniami.

Získať vzdelávací objekt nebolo nikdy ľahšie

 

mobilom

Metodika tvorby vzdelávacieho obsahu

Chcieť vytvoriť výborný obsah a vytvoriť výborný vzdelávací obsah je rozdiel. Vzdelávací obsah ktorý funguje, je prijatý prijímateľom, zmení jeho schopnosti a zvýši hodnotu prijímateľa, tak to je naozaj obrovský rozdiel. Ani pekný design nie je zárukou úspechu, ani veľa interaktivity a už vôbec nie monštrózny rozpočet.

My vytvárame vzdelávací obsah podľa receptu, ktorý zlepšujeme vyše 20 rokov. Dennodenne zažívame frekventantov z každej sociálnej a mentálnej skupiny. Vieme čo funguje a ako kto reaguje.

Náš recept má aj vedecký rozmer. Áno, didaktika, pedagogika, inštrukčný dizajn a ďalšie disciplíny nám pomáhajú rozumieť procesom a dovoľujú nám systematizovať naše procedúry a metodiky.

Vďaka neustálej práci na zlepšovaní, ladení a zdokonaľovaní procesu, vďaka výskumu a bádaniu, vieme ponúknuť rýchlu, efektívnu a hodnotnú službu pre každého zadávateľa.

A to nás teší.

Efektívne spracovanie dodaného obsahu na vzdelávací obsah

User generated content (Obsah vytvorený používateľmi) je dnes najhodnotnejším zdrojom pre vzdelávanie. Informácie a návody si nájdete na internete za pár klikov, klasické školenia sú len teórie čakajúce na implementáciu, no informácie, kontext a vedomosti, ktoré majú Vaši zamestnanci, tak tie majú nesmiernu hodnotu.

Zákaznícky obsah je našou špecialitou

Nepredávame teórie. Spracúvame pre Vás vedomosti a skúsenosti Vašich zamestnancov. Sme rýchli, sme efektívny a sme veľmi hrdí na naše metodiky a procedúry. Vďaka nim vieme spracovať vedomosti Vašich najlepších zamestnancov. Neutrápime ich pri tom, naopak, posilníme ich, odmeníme. Udržíme maximum hodnoty z posolstva a sprístupníme ho všetkým zamestnancom, či zákazníkom tak, aby ho prijali čo najlepšie.

V tomto je naša výnimočnosť a sila.

Pracovná agentúra

Pracovná agentúra je zväčša len prvým krokom zamestnanca k úvodným školeniam a osobnému rastu už u svojho nového zamestnávateľa. No aj pracovná agentúra čelí výzvam, ak sa pozrieme na potrebu pripraviť a otestovať celú komunitu záujemcov.

Bez ohľadu na lokalitu, vzdelanie, kvalitu či sociálnu situáciu, je potrebné ich pripraviť pre zákazníka.

Mobilné a online usmernenia, zaškolenia a edukačné hry vedia zasiahnuť neobmedzene veľkú skupinu ľudí bez zmeny nákladov. Interakcia týchto služieb je veľmi vysoká. Výstupy z distribúcie vzdelávania dokážu doplniť informácie o osobách získane klasickým assessmentom.

A mať lepšie pripravených uchádzačov a kompetentnejších agentúrnych zamestnancov šetrí náklady, no hlavne zlepšuje produkt agentúry. Získať konkurenčnú výhodu pre produktami iných spoločností môže byť náročné. Naše riešenie je však nesmierne jednoduché a má zlomkové náklady oproti iných prístupom.

Vysvetlite mi productinfo

Dispečerské centrum inštalatérskych služieb

Myslíte, že dispečera v zabehnutej inštalatérskej firme nič nezaskočí? Veru zaskočí.

Nie je týždňa, aby neprišli kolegovia zo zásahu s vecou alebo situáciou, pri ktorej krútia všetci hlavou. Niekedy sú to nepochopiteľné „kúsky“ zákazníkov, niekedy nové technológie spojené s kúrením, vyhrievaním alebo čerpaním vody.

Ak sa inštalatér s niečim novým stretne, získava vedomosť a schopnosť riešiť problém. V minulých časoch to znamenalo, že bude na zásahy s touto problematikou vysielaný prednostne on. Dnes to však už nie je možné. Riadenie zásahových čiat, incidentov a dodržiavanie termínov je príliš tvrdé na to, aby si to mohli dovoliť.

Úlohou dispečera je každú novinku, ktorá sa na trhu objaví zaniesť do interného vzdelávacieho systému.

Či je už táto infomácia a vedomosť pôvodom od výrobcu, importéra alebo z praxe, musí sa dostať ku všetkým a musí byť dostupná v momente, keď ju budú potrebovať. Online mobilné vzdelávanie umožní remeselníkom v teréne získať potrebný návod hneď na mieste. Takto sa z tímu šikovných ľudí stáva tím špecialistov schopných opraviť čokoľvek.

productinfo velke firmy s vlastnym SW

Mobilný poklad v hluchom čase

Firemné vzdelávanie stojí hlavne čas. Produkčný čas, keď zamestnanec netvorí hodnoty, nerieši zákazníkov, neuzatvára obchody a negeneruje zisk.

Tento čas sa priveľmi podobá prestojom. Ibaže prestoje sa neplánujú a neplatí sa za ne vzdelávačom.

Niekedy majú školenia dokonca rovnaký efekt na produkciu ako prestoje!

A pritom by sa dali tieto dve veci spojiť. Vzdelávanie počas prestojov. Ako? Mobilom! Je vždy poruke a vždy ho vytiahneme keď čakáme.

A vytvorenie obsahu? Ide to ľahšie a lacnejšie ako si myslíte.

Jednoduché jednobodové lekcie od interných vlastníkov odbornosti je riešenie na dosah. Komunita má svoj obsah pripravený získať uznanie za publikovanú vedomosť patrí k nástrojom na zvýšenie zamestnaneckej angažovanosti. No a úžasné reporty sú už len príjemným bonusom.