Proces vzdelávania je mimoriadne komplexná záležitosť. Niekedy mám pocit, že riadenie tímu je vlastne len iný pohľad na vzdelávanie. Formálne vzdelávanie má samozrejme jasné pravidlá a postupy sú viac menej exaktné. Ale neformálne vzdelávanie, čím ďalej tým viac preferujem názov sociálne vzdelávanie, má tak komplikovanú a ťažko postihnuteľnú štruktúru, že je to viac kultúra ako nejaký proces.
Spôsob a úroveň komunikácie medzi kolegami alebo so šéfom priamo a neúprosne určuje kultúrnu atmosféru tímu a ukazuje sa mi, že aj úroveň, kvalitu a účinnosť sociálneho vzdelávania v tíme.
Mať za svojho mentora osobu, z ktorej ide strach? Mať za doménového tútora osobu, ktorá sa nevie poriadne vyjadriť a nikto jej to nepovie? Ak je kultúra tímu vysoká, dokáže sa kolektív vysporiadať aj s osobami, nazvime ich „špecifickými“ a umožní naozaj efektívnu kultúru neformálneho vzdelávania.
Aktuálne správy
V čom spočíva šťastie a spokojnosť človeka?
Okrem iného, samozrejme.
Fakt ale je, že si u nás mrháme ľuďmi, kompetenciami, spôsobilosťami, talentami….
Viac v infografike o tom, aké priority čakajú Slovensko pri práci s ľudskými zdrojmi nájdete tu: http://www.virtualna-akademia.sk/stream/?p=66
Priebežné výsledky výskumu trendov vzdelávania
Ak máte chuť prispieť svojimi názormi a poznatkami, budeme Vám vďační.
Viac tu:
http://www.virtualna-akademia.sk/stream/?p=51
Lenivosť a malovernosť v samovzdelávaní
Limity pri koncipovaní vzdelávacích programov
Ako chápu vzdelávanie na pracovisku tvorcovia authoringových riešení
Prečo je Kompetenčný profil tak často nepochopený?
Dá sa generalizovať a skonštatovať: „Ušiel nám vlak“. Je totiž faktom to, že zamestnanecká pozícia, a lepšie aj rola, je chápaná dosť zmäteným a nejasným spôsobom.
Pocit o zbytočnosti školenia
Poznáte to? Zažili ste niekedy ten pocit zabitého času na školení, ktoré ani zďaleka nenapĺňalo Vaše očakávania?
Čo vidí vedenie, keď rozpráva o zamestnancoch?
Chápem vedúcich, manažérov, riaditeľov, keď rozprávajú o zamestnancoch a pritom myslia na masu problémov, čísel a spurnej a nevďačnej masy, ktorá ich stojí každý deň obrovské peniaze.
Nasadenie zmeny v prostredí vzdelávania
Nasadiť, alebo presadiť zmenu v prostredí firemného vzdelávania je až prekvapivo jednoduché. Každý zo zúčastnených vníma vzdelávanie ako potrebné a užitočné, zmeny zväčša vedú k oživeniu a teda k zlepšeniu situácie a hlavne, tieto zmeny málokedy znamenajú priame ohrozenie zúčastnených osôb.